04-833-9595 FrancoisРусский

הרב שמואשם בעבירות מין דורש להגדיל את הפנסיה 10.03.13

בעוד משפטו הפלילי מתנהל, הרב הראשי של ביאליק, עמינדב קריספין, מקבל כיום פנסיה של כ-15 אלף שקל לחודש, ודרוש להגדילה ל-70 אחוז משכרו. בתביעתו הוא דרוש גם פיצוי על עוגמת נפש, הטרדה וחוסר נוחות. במועצד הדתית בביאליק דוחים את הטענות.

למרות שהוא עסוק כל כולו במשפט הפלילי שמתנהל נגדו בגין ביצוע עבירות מין בנשים, מסתבר כי לרב הראשי לשעבר של קרית ביאליק, עמינדב קריספין (80), יש אנרגיות גם לנהל משפט בבית הדין לעבודה. כעת הרב דורש שדרוג לפנסיה שהוא מקבל, כ-15 אלף שקל נטו לחודש. בתביעה שהגיש, באמצעות עו"ד יעל שטסל יודוביץ, ממשרד סרור, מור ובן הרוש, דורש הרב לקבל את הפנסיה המקסימלית, 70 אחוז, בעוד שכיום הוא מקבל 53.5 אחוז.

התביעה הוגשה נגד משרד הדתות, הרבנות הראשית ושלוש מועצות דתיות בהן הועסק במהלך חייו- המועצה הדתית בלוד, באשדוד ובקרית ביאליק. הטענה המרכזית שלו היא כי במשך כל התקופה הוא הועסק על ידי המדינה ועל כן מגיע לו רציפות בתנאים בין השנים 1966 ועד שסיים את דרכו כרב ראשי ספרדי של קרית ביאליק, בחודש יוני 2009, במהלך ההליך המשפטי שהתנהל נגדו. "התובע הועסק בשירות המדינה, התפקידים שונים בשירותי דת, בין היתר כאחראי הכשרות וחברת קדישא, חבר לשכת הרבנות הראשית- אחראי על הכשרות ורב ראשי בקרית ביאליק".

הרב טוען כי מדובר ברצף תעסוקתי אחד, ועל כן מגיעה לו הפנסיה המקסימלית המותרת בחוק- 70 אחוז משכרו בעת הפרישה. בתביעה נטען כי המעסיקים, ביחד ולחוד, התרשלו ולא דאגו לזכויותיו, וגם מציים כי מעולם לא משך כספי פיצויים אשר נצברו לזכותו. לדבריו, רק בעת הפרישה גילה שהייתה טעות ברישומים לעניין הרצף התעסוקתי שלו, ועל כן הגמלה שלו נקבעה ל כ-54 אחוז בלבד.

הרב ניהל התכתבות ארוכה מול משרד הדתות בנושא הזה, אבל בשורה התחתונה, הפנסיה שלו לא עודכנה. "ככל שקיימת מניעה לשלם לו את תגמולי הפנסיה בשיעור המרבי, שעניינה בהעדר רציפות תקופות, הרי שמדובר במחדליהם של הנתבעות, אשר חרף חובתן לעשות כן, לא דיווחו כנדרש על תקופות העסקתו במלואן ומשכך נמנע היום תשלום התגמולים לו במלואם. הוא מבקש מבית הדין לעבודה להכריז כי הוא שמר על רצף תעסוקתי במשך כל השנים, ועל כן יש לחייב את משרד הדתות לחשב מחדש ת הפנסיה שלו בכפוף לרצף זכויותיו.

כן דורש שמשרד הדתות והמועצות הדתיות ישלמו לו פיצויים בלא הוכחת נזק על קיום עובדה שלא בתום לב, ועל שום עוגמת הנפש, ההטרדה הרבה וחוסר הנוחות אשר נגרמו לתובע כתוצאה ממחדליהם.

עו"ד דן יהלום, בשם המועצה הדתית של קרית ביאליק, דחה על הסף את התביעה, וקבע כי התובע לא הועסק ב"שירות המדינה" אלא על ידי המועצה הדתית בקרית ביאליק , ולדבריו אין דבר כזה שהנתבעות העסיקו את הרב "ביחד ולחוד במקביל" – כנטען בתביעה. לדבריו, סכום הפנסיה נקבע על סך 54 אחוז בידי אגף כוח אדם במועצות הדתיות שבמשרד לשירותי דת, ועל סמך זה משולם לו, נכון לחודש יוני 2009, סך של 17,870 שקל ברוטו, שהם 15,679 שקל נטו.

המועצה הדתית אף צירפה לתגובתה את התלוש וכן תכתובת ענפה בדבר הפסקת עבודתו של הרב במהלך ההליך הפלילי נגדו. המועצה הדתית טוענת כי מילאה את כל חובותיה כלפי הרב, ואף דיווחה במהלך העסקתו על כך לביטוח הלאומי כדין. בכתב ההגנה מציינת המועצה הדתית: " מחמת הכבוד אשר רוחשת הנתבעת לתובע, אין היא מפרטת את נסיבות התפטרותו של התובע מתפקידו".

כן מציין עו"ד יהלום כי אין כל אפשרות לדרוש פיצויים בלא הוכחת נזק, וביקש לדחות את התביעה.

לשיחת ייעוץ ללא עלות

מלאו פרטים ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם.