04-833-9595 FrancoisРусский

מס הכנסה נגד גננת

גננת מחיפה חשודה בניסיון להעלים מס הכנסה. עורכי דינה: טעות טכנית. השופטת כבר הורתה למחוק 10 סעיפים וייתכן שאת כל כתב האישום.

העלמת נס

ניהול חקירה רשלני עלול לגרום לביטול חלק גדול מכתב אישום פלילי, שהוגש עם 32 סעיפי אישום, כנגד גננת תושבת חיפה. זאת לאחר שחוקרי מס הכנסה התייצבו בגן ילדים בשעות העבדה ודרשו לראות מסמכים מהנהלת החשבונות של הגננת, אך לא בקשו העתקים של כל ההמחאות, שאותן טענו שהעלימה מרישומי הנהלת החשבונות.

הגננת, בשנות השלושים לחייה, נאלצת בימים אלו להתמודד עם כתב האישום הפלילי, וזאת במקביל להליך האזרחי הרגיל המתנהל בפני פקיד השומה.

כבר בדיון הראשון בבית המשפט הצליחו עורכי הדין של הגננת, אלי סרור וזוהר נסים, להקטין באופן משמעותי את האשמה שבפניה ניצבת מרשתם.
השניים הסבו את תשומת ליבה של השופטת יעל פרדלסקי מבית משפט השלום בחיפה לכך שהיו ליקויים חמורים בחקירה.

לאור הנתונים שהועלו, אילצה השופטת את התביעה למחוק בשלב הראשון 10 סעיפי אישום מתוך ה 32, ובמקביל הבהירה שבשל רשלנות ניהול החקירה, יש סיכוי גדול למחיקת כתב האישום כולו. בצעד חריג הודיעה השופטת כי אם יגיעו עורכי הדין להסדר אזרחי שבמסגרתו יוצגו ההמחאות החסרות ויירשמו בספרי הנהלת החשבונות, תוך תשלום מס בגינם כחוק, יימחק כתב האישום כולו, על כל 32 הסעיפים שבו.

עורכי הדין טוענים כי הגננת כלל לא העלימה הכנסות, אלא שמדובר בטעות טכנית בלבד ולא בכוונה להתחמק מתשלום מס כלשהו.
ביקורת קשה הועברה גם על צורת התנהלות החקירה.
במהלך הדיון פרצה הגננת בבכי שסיפרה כי החוקרים הגיעו אל תגן בשעה שהילדים היו במקום, ובסיטואציה המלחיצה לא הצליחה לתפקד ולהציג את החומר הנדרש, דבר שיצר בלבול ורושם מוטעה כי ניסתה להעלים הכנסות.

בית המשפט השתכנע באמיתות הדברים ונתן לה הזדמנות לשכנע את פקיד השומה שאכן מדובר בתקלה טכנית בלבד.

אם תגיע הגננת להסדר עם פקיד השומה שלפיו תשלם את המיסים בגין ההמחאות הללו, יבוטלו גם שאר סעיפי האישום ובעצם לא יתנהל כלל הליך פלילי נגדה.

במחלקת חקירות של מס הכנסה קיבלו את הדברים בצורה קשה, מאחר שהשאיפה הייתה להטיל על הגננת עונש זהה לפחות לזה שקיבל בעל עסק שהואשם במקרה דומה לפני מספר חודשים במרכז הארץ ונידון ל 4 חודשי מאסר בפועל ומאסר נוסף על תנאי.

לשיחת ייעוץ ללא עלות

מלאו פרטים ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם.